Tell Me Why -Lyrics

In my dream children sing  在我夢中, 孩子們唱著一首
a song of love for every boy and girl   給所有男孩女孩的愛之歌
The sky is blue and fields are green   天空蔚藍, 草原青翠
and laughter is the language of the world   而笑聲是世界的語言

Then I wake and all I see   當我醒來時, 看到的卻都是
is a world full of people in need   世界充滿了需要幫助的人

Tell me why,  does it have to be like this ?   告訴我為什麼世界一定要這樣?
Tell me why,  is there something I have missed ?   告訴我為什麼?  是我錯過了什麼嗎?
Tell me why,  cos I don't understand.   告訴我為什麼, 因為我不懂
When so many need somebody   當這麼多人需要幫助時,
we don't give a helping hand.    我們卻不伸出援手
Tell me why ?   告訴我為什麼?

Everyday I ask myself   每一天, 我問自己
what will I have to do to be a man ?   我該做什麼, 才能成為真正的男人?
Do I have to stand and fight   難道我該挺身戰鬥
to prove to everybody who I am ?   來證明我是誰?

Is that what my life is for   這難道就是我生命的意義?
to waste in a world full of war?   浪費在一個充滿戰爭的世界裡?

Tell me why (why,why,does the tiger run)   告訴我為什麼老虎奔馳?
Tell me why (why why do we shoot the gun)   告訴我為什麼我們要開槍?
Tell me why (why,why do we never learn)   告訴我為什麼我們總是學不會?
Can someone tell us why we let the forest burn?   誰能告訴我為什麼我們讓森林燃燒?
(why,why do we say we care)   為什麼, 我們說我們關心
Tell me why (why,why do we stand and stare)   卻只是站著袖手旁觀?
Tell me why (why,why do the dolphins cry)   告訴我海豚為什麼哭泣
Can some one tell us why we let the ocean die?   誰能告訴我為什麼我們讓海洋毀滅?

(why,why if we're all the same)   為什麼, 如果我們都是平等的
tell me why (why,why do we pass the blame)   告訴我為什麼我們推卸責任?
tell me why (why,why does it never end)   告訴我為什麼戰爭不息?
can some one tell us why we cannot just be friends?   誰能告訴我為什麼我們不能就當朋友?

why why (do we close our eyes)   為什麼我們閉上眼睛?
why why (do we believe in life)   為什麼我們相信生命?
why why (do we fight for love)   為什麼我們為愛而奮鬥?
can some one tell us why we still don't understand?   誰能告訴我為什麼我們還是不懂?
why, why   為什麼?

http://blog.webs-tv.net/zonder/article/9009672

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    jojo9051hl 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()